Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Affect. --- Emotions. --- 159.9 --- Regret --- Feelings --- Emotion --- Feeling --- Regrets --- Mood --- Affects --- Moods --- 159.9 Psychologie --- 159.9 Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- Psychologie --- Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- Affect --- Emotions --- Philosophy and psychology of culture --- Affective and dynamic functions --- affectieve ontwikkeling --- affectenleer --- haptonomie --- 159.9 Psychology --- Psychology --- 415.2
Choose an application
Allerlei kritische stromingen in de psychiatrie en vooral de steeds luider klinkende roep om mensvriendelijke en dus cliëntgerichte geestelijke gezondheidszorg waren voor de auteur de belangrijkste redenen tot een grondige bezinning over de feitelijke situatie. De cruciale vraag heeft betrekking op de voorwaarden waaraan psychiatrisch hulpverlenenden moeten voldoen om doeltreffend op te treden en toch op elk ogenblik van de therapie volle recht te doen wedervaren aan de hulpvrager. Het is duidelijk dat de basis daartoe in de opleiding moet worden gelegd. Jarenlange ervaring als docent-begeleidster aan een opleiding voor psychiatrisch verpleegkundigen heeft de schrijfster duidelijk gemaakt dat hulpverlenenden, zeker ook al tijdens hun scholing, zich allereerst moeten ontwikkelen tot zelfbewuste en kritisch ingestelde mensen. Pas dan leren zij échte hulp te bieden aan hen die in psychische nood verkeren. Alleen een opleiding tot en training in zelfstandigheid en solidariteit zal 'deskundigen' leveren, dit wil zeggen hulpverlenenden die in staat zijn medemensen te begeleiden op hun weg naar een leven waarin zij opnieuw oog krijgen voor en kunnen beschikken over hun intrinsieke mogelijkheden. Aan die fundamentele overtuiging en haar consequenties is het eerste deel van dit boek gewijd. In het tweede en derde deel geeft de auteur aan wat die beschouwingen nu precies betekenen in de dagelijkse werkelijkheid van onderwijs en hulpverlening. Centraal staat schrijvers model voor hulpverlening aan mensen met psychische problemen, dat grondig wordt verantwoord, uitvoerig wordt toegelicht en zorgvuldig wordt geoperationaliseerd, onderbouwd met getuigenissen en rapporteringen van oud-studenten, nu hulpverleners. Deze uitgave is belangrijk voor wie actief is in de geestelijke gezondheidszorg of daartoe in opleiding is. Zo zullen docenten, begeleiders en studenten 'in samenspraak' de tekst kunnen doornemen, bespreken en overeenkomstig handelen. Het concrete, geïntegreerde hulpverleningsmodel dat hier wordt aangeboden, is tevens meteen bruikbaar door iedereen die beroepshalve wordt geconfronteerd met de psychische problemen van medemensen.
Psychotherapie --- Psychothérapie --- psychiatrisch maatschappelijk werk --- psychiatrische patiënten --- patiëntenbegeleiding --- Mental Disorders --- Psychotherapy. --- #GBIB:IDGP --- psychiatrie --- psychiatrische verpleegkunde --- psychosociale hulpverlening --- Clinical Psychotherapists --- Logotherapy --- Psychotherapists --- Clinical Psychotherapist --- Logotherapies --- Psychotherapies --- Psychotherapist --- Psychotherapist, Clinical --- Psychotherapists, Clinical --- Neurolinguistic Programming --- Sensory Art Therapies --- 616.5 --- 362.11 --- therapy. --- MENTAL DISORDERS --- therapy --- Mental disorders --- Therapy. --- Psychiatrische verpleging --- 616.898 --- Opleiding --- Psychiatrische verpleegkunde --- 606.84 --- psychiatrische verpleegkunde (gez) --- Psychotherapy --- Schema Therapy --- Schema Therapies --- Therapies, Schema --- Therapy, Schema
Choose an application
626-3
leerlingen, geestelijke gezondheid --- stress --- Adolescent --- Stress, Psychological --- School Health Services --- Anxiety --- #GSDBP --- 371.78 --- 373.52 --- 159.922.7 --- 159.944 --- 616.8-008.61 --- $?$6/87 --- Z159.944 --- Z613.7 --- Z==93/10 --- secundair onderwijs --- psychosociale problemen --- orthopedagogiek --- 467 --- 602.25 --- Health Services, School --- School Health Promotion --- School-Based Health Services --- School-Based Services --- Services, School Health --- Health Promotion, School --- Health Promotions, School --- Health Service, School --- Health Service, School-Based --- Health Services, School-Based --- Promotion, School Health --- Promotions, School Health --- School Based Health Services --- School Based Services --- School Health Promotions --- School Health Service --- School-Based Health Service --- School-Based Service --- Service, School Health --- Service, School-Based --- Service, School-Based Health --- Services, School-Based --- Services, School-Based Health --- Psychological Stress --- Stress, Psychologic --- Stressor, Psychological --- Suffering --- Anguish --- Emotional Stress --- Life Stress --- Mental Suffering --- Life Stresses --- Psychologic Stress --- Psychological Stresses --- Psychological Stressor --- Psychological Stressors --- Stress, Emotional --- Stress, Life --- Stresses, Life --- Stresses, Psychological --- Stressors, Psychological --- Suffering, Mental --- Sufferings --- Adolescents --- Adolescents, Female --- Adolescents, Male --- Teenagers --- Teens --- Adolescence --- Youth --- Adolescent, Female --- Adolescent, Male --- Female Adolescent --- Female Adolescents --- Male Adolescent --- Male Adolescents --- Teen --- Teenager --- Youths --- Minors --- Hypervigilance --- Nervousness --- Social Anxiety --- Anxieties, Social --- Anxiety, Social --- Social Anxieties --- Phobia, Social --- Anxiety Disorders --- Anti-Anxiety Agents --- 371.21 --- 159.94 --- kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Theses --- Anxiety in adolescence. --- Lerarenopleiding --- Medische psychologie --- Pedagogiek en onderwijskunde --- School Health Services. --- Stress --- Algemeen. --- Psychiatrie. --- Psychologische pedagogiek. --- Psychological --- In adolescence. --- Secondary education --- wetenschappelijk onderzoek --- stressmanagement --- Educational psychology --- School management --- pedagogische psychologie --- Methods in social research (general) --- SO (secundair onderwijs) --- Onderwijs --- Secundair onderwijs --- Angst --- Anxiousness --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|